Surat yg Memberi INspirasi....

Salam...

Semalam tgh maen tenet tetiba adik lelaki sy muncul dan serahkan satu surat...
Surat tu kecik je dan bersetem...
DGn penuh curious saya buka surat tu dan sekeping kertas saiz buku latihan sekolah dilipat dgn elok dan dicelah2nya ada sekeping note RM50...

OMG!
Mata sy terbeliak dan jantung terhenti...
Apakah,.....

Surat tu saya baca... Dan saya tergamam...
Surat itu adalah dari salah seorang customer saya yg nak wat order..
Katanya dia tak dapat bank-in payment, jadi terpaksa guna "cara kotor ni" <-- (ayat ni wat saya senyum..)
Dan dia juga bersungguh2 cari alamat saya through my blog dan akhirnya dapat...
Dan dia juga sgt sedey sbb saya tak balas PM dia...

Abes baca surat tu air mata saya menitis...

Sebab:
1. Terharu. 
Kerana sungguh gigih cari alamat saya.. Walhal saya sendiri pun tak igt bila masa pulak saya tulis alamat dlm blog ini..

2. Sentap. 
Sebab beliau sgt berani poskan RM50 (dgn pos biasa). Walhal kalo la posmen tu terperasan note RM50 di sebalik sampul surat putih yg nipis tu, mesti dh lesap dah RM50 tu...

3. Sentap lagi. 
Sebab beliau sgt berani poskan sejumlah wang ke alamat yg tak confirm betul ke tak.. Kalo la tetiba tu alamat yg salah, mesti dh dpt kat org lain yg beliau takde tracking number utk membuktikannya...

4. Sedih.. 
Kerana saya tak jumpa pun PM beliau.. Maybe kat FB atau kat email.. Dah check tp tak jumpa.. Kalo ada mmg cnfirm saya reply dan beliau tak perlu la gamble dan menunggu dgn penuh debaran agar surat tu sampai kpd saya... Saya rasa bersalah...


Tau tak...

Surat ni telah memberi inspirasi kpd saya..
Kegigihan dan keberanian beliau..
Tak putus asa walaupun tak dapat hubungi saya..
Cari alternatif bila dh tade pilihan lain...

Baek!
Saya akan bersungguh2 macam beliau!
Berani macam beliau!
Dan takkan berputus asa macam beliau!

CHAIYUK2 ASMA!!!
YOSHHH!!!


Wassalam...

3 Ulasan

  1. Cute weiii..Yang part i rasa paling cute is "Nak beli tapi mak saya tak mau pegi bank-in"..Comey jeer.


    P/s : Selamat ari raye cik asma.(^.^)v

    BalasPadam
  2. Kan....
    Sangat comel dan mengharukan...
    REmaja ni baru berusia 14 tahun dan sgt bersemangat.. Saya suka energy dia.. :D

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama