Kucar Kacir

Salam...

Ini ialah Hair Clips BUnga Simple...



Idop saya agak kucar kacir...

Sejak Isnin lepas, saya tolong makcik kat gerai pisang goreng...
Sebab pekerjanya yg 2 org tu belom balik dari Thailand...
Start kul 8 sampai Maghrib...

Balik umah terus je reply email, packing brg dan wat delivery kat area Kuantan...
Lewat malam baru jaet2 sampai tak larat baru tdo...

Tapi naseb baek sempat siapkan brg2 on-time (walaupun sambil jaet, sambil nanges...T__T)
Dan pos barang pun curi2 kuar time tak ramai org kat gerai...

Macam hape jer kejap2 basuh pinggan, kejap2 jaet,kejap2 buat air, kejap2 reply sms customer, kejap2 bungkus pisang goreng, accept kol customer, kejap2 goreng pisang goreng... MUka senyum, tapi hati nanges duk pikir sempat ke tak sempat dll...

Akibat kucar-kacir, dah tersilap tak masukkan 1 dozen keychain ring dlm order customer...
Dan juga tak masukkan balance dlm 2 parcel...
Malam tu pi bank terus transfer duit kat cash deposit...

Sy takleh guna online banking utk transfer duit sbb tak dpt number TAC tu melalui sms...
Tapi bagus jugak..Takde la shoping sesuka ati...
HUhuhuhu....

AKibat kucar kacir jugak, saya lupa nak reply tracking no kpd customer..
Dan tersilap bg tracking no kpd customer lain la pulak...
HAdoi.. Macam haper je service Asma-Felt-Box ni...

Dan customer yg beli e-book tu pun, ada antaranya yg dh byr tp belom dapat...
Kejap2 dpt email, kejap2 dpt sms reminder dari customer...

Mekasih2 krn remind saya...
Dan minta maaf sebab asyik silap2 jer...
Dan terima kasih kerana tak marah saya...
Sian saya ni... <--(minta simpati.. HUhu..)

Tapi kan....
Saya rasa sangat bersyukur...
Lepas baca kat forum2, groups dan FB yg berkaitan dgn craft n online business; saya dapati diri saya sangat bertuah...
Sebabnya saya tak pernah dapat customer yg cerewet, atau pemarah, atau suka merengek2, atau suka bargain tahap baboon, atau banyak songeh, atau back-out last minit, atau tipu cakap dah byr padahal belom, atau asyik2 nak sukar2 order, atau nak paksa2 orang pos brg cepat atau siapkan order cepat, atau suka maki2 kalo tersilap atau terlambat... seperti yg selalu dibincangkan kat forum2...

Customer yg saya dapat seme jenis cakap baik2 n remind baek2 atau bg nasihat baek2...
Dan kalo sy dah silap, atau lambat; dorang boley maafkan atau minta gantirugi secara elok2...

Bila baca kat forum isu2 customer yg mcm2 pe'el ni, saya takleh nak komen ape2...
Sebab sy takde pengalaman ni berurusan yg orang camni...
Dan harap2 akan terus camni sampai ke akhir hayat.. ^__^

Erm,...
Tadi tak tau nak tulis aper..
Sekarang tak jumpa nokhtah pulak...

K, la...
Sorry, korang terpaksa baca saya membebel (lagi..).. HUhuhu...

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama