Search This Blog

31/07/2012

Barbarian

Salam...

Erm...
Sebenarnya saya hepi sgt sebab tulang ikan ni dah kuar...
Doktor kat HTAA dah kuarkan...

Tapi sentap sangat, hal terlekat tulang ikan yg ternyata menyakitkan ni rupa2nya menjadi bahan gelak orang ramai...
Walaupun pelik kenapa orang ramai nak gelakkan kesakitan orang lain, tapi itulah hakikatkatnya...
Paling terkilan bila orang ramai cakap saya makan gelojoh sangat...
Selama 20 tahun saya makan ikan, tiba2 satu hari saya makan dengan sangat gelojoh sampai terlekat tulang ikan... Time sahur pulak tu.. Time perut tak lapar... Logik ke...??

Perkara yang sama berlaku bila orang jatuh longkang, terjatuh sbb pijak kulit pisang, jatuh tangga sampai tergolek2, terhantuk kepala kat tangga sampai keluar benjol, dan sebagainya... Itu semua adalah bahan ketawa orang ramai...

Saya igtkan itu hanya situasi yg ditonjolkn dalam majalah Gila-gila (yg ternyata saya tak pernah gelak pun baca majalah tu) dan memaksa manusia menganggap itu lawak, rupa2nya sampai sekarang pun manusia suka gelakkan benda yg bukan2... Kesiannya....

Sapekan orang ramai yg gelak tu...?

1. BUdak jaga kaunter kat Klinik Asmara - dialog "Makan ikan apa sampai terlekat?
2. Budak jaga kaunter kat Klinik Khizan
3. Doktor kat klinik al-Razi - gelak tp tak mampu nak cabutkan pun.. Charge RM12
4. 3 Orang penjaga kaunter kat HTAA - diolog "Awak makan apa sampai terlekat tulang wehhhh!"
5. Doktor kat HTAA - dialog jahat dia banyak sangat sampai sampai dah tak igt dah...

6. Dah satu lg yg kat bawah ni...


Dan ramai lagi yg gelak dari jauh yg saya tak tau...

Sedar tak sedar mmg seme ni melukakan hati...
Macam mana nak bgtau yg satu2nya masa terlekat tulang ialah kat umah mak sedara time umo saya 8 tahun...
Dan lepas tu tak pernah terlekat walau sikit, atau hampir2 pun sehinggalah sekarang...
Dan semata2 kerana peristiwa ni saya dituduh makan dgn gelojoh...
Erm.. Sangat melukakan hati...

Sekarang dgn seikhlas hati saya mendoakan Allah bagi korang dapat rasa apa yg saya rasa dan time tu korang decide la nak gelak ke, atau nak sabar dgn gelakan dan ejekan orang..

Tapi lain pulak citernyer dgn RBT..
Saya post pasal lekat tulang dan takde pulak org yg menganjingkan saya...



Ini ialah feedback orang yg tau hal...
Tgk kan ada orang mati semata2 mengabaikan hal tulang ikan ni...

Dan dengan petua2 dr RBT ni la saya ikhtiar kuarkan tulang ni selama 2 hari (namun tak berjaya. sebab dalam sgt kot)
Jumpa doktor ialah last resort.. 
Dan tulang tu panjangnya dalam 2cm...

Oleh itu kpd korang yg gelakkan saya, sila makan dgn berhati2 seumur idop anda, dan pastikan anak2 anda pun makan dgn berhati2 nak2 time makan ikan... 
Dan kpd korang yg terlekat tulang ikan tu, lebih baik korang senyap je dari pengetahuan umum. Kalo tak naseb korang la digelakkan oleh barbarian ni...
Dan cuba la keluarkannya sendiri dan cuba sedaya upaya jgn pegi doktor, kalo tak mmg korang akan sedar bahawa terlalu ramai barbarian kat Malaysia ni...

Wassalam... 

P/S: Tak terkilan bila digelakkan oleh orang yg tak kenal... Sebab mungkin mereka dibesarkan dgn peradaban yg berbeza... Tapi terkilan bila org yg saya kenal plk mengejek lebih2. Takpe biar Allah je balas dan time tu dia rasa la apa saya rasa... 


No comments:

Post a Comment