Search This Blog

01/08/2012

R11: Handmade Felt "I Heart U" Mini Pillow

SAlam...

Selamat Berpuasa utk hari yg ke 12...
Yay!

Eh, dah 12 hari dah kan...? Cam cepat je masa berlalu...
Baju raya pun belom jahit lagi..
Owh no...!
Kene potong arini jugak, esok jahit tepi, lusa wat baju, dan hari seterusnya wat kain...
HHohoho...

Saya tak pandai menjaet, tu yg kene wat sket2...
Lagipun cepat boring la mengadap mesin jaet...

Dan haritu kan saya ada nampak mesin jahit jenama Raleigh harganya RM350.00
Mesin jaet kaler itam yg mcm zaman dulu tapi dia bole angkat pi jalan2.. Maksud saya portable (haha)...
Giler geram nak beli haritu jugak sampai la ibu menyedarkan saya dgn ayat, "Awak kan tak pandai menjahit (menggunakan mesin).."
Walaupun tak jadi beli, tapi tiap malam duk termimpi2 mesin jahit tu goda saya...
Sampai la skrg...

Okay!
Pasni bila dah berjaya jaet 10 baju, saya akan beli mesin jahit tu...
Pastu nak try2 jahit beg (ceh konon la... Padahal potong kain pun tak pandai lagi.. Kuatnya berangan..Huhuhu :P)

Dah dah dah... Takmo berangan lagi Asma...
Apa kata proceed ke Projek Ramadhan ke-11....

Baek la...
Projek Ramadhan ke 11 ialah : Handmade Felt "I Heart U" Mini Pillow

Ini yg pertama...

Ni yg ke-2...

Cuma berjaya buat 2 biji...
Saya guna felt lembut jadi bole la korang peluk2 dia sepuas hati...
Memang gebu giler la...
Naseb nak jual, kalo x mmg dha kene peluk speanjang hari dan malam.. 
Huhuhu...

Jahitan: Fully hand-stitched
Saiz kecik je tau: 25x25cm

Harga RM25 (termasuk pos)

Sape nak, isi borang ek...

K, bye bye...

Wassalam...

P/S: Utk makluman in case korang tertanya2... Bantal sebelom ni yg diperbuat dari flannel berharga RM20 jgk tapi saiznya lebih besar iaitu 10x12inci. Dan cantum tepi bantal tu menggunakan jahitan mesin...

Bantal felt ni kecik tapi berharga sama ngn bantal flannel sebab bantal ni menggunakan acrylic felt yg berharag RM25 semeter (berbanding flannel RM7 semeter), dan cantum tepi bantal ni menggunakan jahitan tangan (insang pari).. Sebab tu la nilainya tinggi sket...

Mekasih~~ 

No comments:

Post a Comment