Kedai kat Mana?

Salam...

Nak bagi motivasi sikit pagi ni...


Ooo.. maksudnya hari2 la kene motivate diri sendiri...
Saya teringat drama Korea satu masa dahulu, kesah budak perempuan miskin yg kuat semangat. Tiap2 pagi bila bangun tido je dia cakap, "Chaiyuk! Chaiyuk!"

Ya, tau tau.. 
Itu bukan bahasa Korea..
Cerita tu dah dialih bahasa ke bahasa Mandarin.

Sejak tgk citer tu, seme orang asyik terikut2 sebut chaiyuk2!!
Tapi bagus la citer tu...
Budak perempuan tu, semua benda yang dia buat akan musnah di tengah jalan...
Pastu dia start semula tapi buat benda lain plk...
Erm.. tak ingat dah tajuk...
Tapi best.. :>

Wokep..
Ramai orang tanya saya "kedai kat mana?" dan "kenapa tak buka kedai?"
Untuk pengetahuan semua saya buat bisnes ni secara online di rumah.
Saya takde kedai... Dan kalo ada kedai tak mungkin dapat jual felt harga RM1.10 sekeping sedangkan sewa kedai mau RM2500 sebulan. 

Kalo ada kedai, saya kene pergi kedai setiap hari dan balik petang atau malam...
Kene bayar sewa, kene pakai baju cantek2, kene bayar parking, kene isi minyak kete. Kene makan kat luar
Dan kene naikkan harga barang utk cover all the expenses..

Buat bisnes kat umah saya rasa sangat selamat, sangat jimat dan yang paling best bole tgk tv at anytime (dan bole tido at anytime anywhere)
Saya buat keje dari pagi sampai la sebelom tido, tu pun sayang nak tido sebab keje belom beres.

Secara jujurnya saya memang gian sangat nak buka booth macam kat Midtown dulu.
Bila tengok crafter buka booth dan saya consignment barang, lulut ni gigil2 nak pi join dorang menjual. Hahahaha.. Dah lama gila tak menjual...

Tapi takpe la..
Bukan rezeki saya kat situ...

Kepada sesiapa yang nak COD, maaf saya tak buat COD.
Saya deliver barang melalui poslaju sahaja.
Tapi saya pos barang setiap hari tau...
Kalo korang bayar sebelom pukul 10pg, saya akan pos hari yang sama..
Kecuali Sabtu Ahad saya tak pos..
Saya golek2 je tgk Hindustan.. Muahahaha...

Okay la...
Nak sambung keje ni...
Cam dah jarang2 kan update blog...

Wassalam...
people often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama