Weekend activity

Salam...

Monday! Monday! Monday!
Moody Monday? Nope.. nope.. nope..

Harini hari pertama bekerja, seharusnya kita rasa sangat fresh, kan...

Bagi orang bekerja sendiri ni, hari2 pun kerja tau..
Kadang2 tak ingat pun harini hari apa..
(tipu la tu.. hari2 tulis borang Poslaju takkan tak ingat.. :P)

Harini saya nak syok sendiri je, nak share ngan korang apa yang saya buat dua weekend yang lepas...
Kesahnya bermula pada weekend yang lepas (bukan weekend semalam tau.. Weekend yang lepas...)

PAda weekend yang lepas, saya tetibe diserang penyakit rajin..
Mungkin disebabkan stok acrylic yang baru masuk menyebabkan penyakit rajin ini menyerang saya..
Rajin punya pasal, saya pun pi potong felt lembut ni, yang 1m punya dan 1/4m punya...
Lepas tu terlebih rajin pulak, lipat elok2 dan susun elok2 ikot kaler...

Ai.. Saya jarang sangat rajin macam ni..
Alang2 rajin baik pulun sungguh2.. Haha

Ini lah hasilnya..
Wah.. hepi hati saya... ^_^


Tapi yang kurang syoknya, sikit je felt 1m yang muat dalam rak tu..
Yang selebihnya duk kat luar..
Macam tak balance je...

Rasa nak beli satu lagi rak...

Oleh itu minggu ni kami beli rak baru..
Yay!!

Dengan bersungguh2nya kami susun punya susun dapat la macam ni..


Acrylic felt semua saya letak dalam rak..
Butang yang dah sorting ikot kaler dalam laci yang pada asalnya duk kat meja lappy ni, dah alih ke atas rak..
Tray tempat simpan felt kecik tu letak kat tepi hujung sekali..
A'ah tray tu dah kosong, belom topup lagi felt kecik...

Sila abaikan felt kecik yang belom di"iron" tu..
Lepas susun bilik ni rasa malas pulak nak iron..
Haha..

Owh, kalo korang belom tau, felt kecik sebelom saya pos saya iron dulu tau untuk hilangkan kesan lipatan..
Kalo korang ada felt yang dah renyuk atau terlipat tu, korang iron je..
Guna function silk pun dah ok, cuma kene byk2 kali jugak la..
Maka akan kelihatan seperti baru...


Memang redo abes la minggu ni...

Lepas dah siap susun2 ni, tetibe saya terpikir pulak..
Bakpe, saya letak felt lembut 1m kat bilik ni, tapi felt keras 1m kat stor?
Tak adil la kan..
Patotnya, dua2 mesti ada bersama...

Takpe la dulu..
Lain kali pulak pikir..
Dah penat dah..
Memang kene susun balik ni supaya adil kepada poly felt...
Nanti kecik ati pulak dia..

Buat masa ni, bagi la can saya menikmati keindahan permandangan ini dulu..
Dah boring nanti baru susun semula..
Weeee...


Dan minggu ni jugak saya packing butang-butang


Bukan butang sahaja, tapi misi mustahil minggu ini ialah nak packing semua craft supplies..
Hari minggu la baru ada masa nak buat ni..


Sebenarnya packing ni senang je, tapi amik masa lama sebab banyak nak kene topup
Nak2 kalo butang, kene pastikan semua warna ada dan takde defect..
Memang ada brg yg banyak defect..
Kene check satu2, takot terbagi yang tak elok...


Ni la punca sebenar kene packing...
Display ni dah kurang dan banyak dah rongak...
Ni kene tampal balik ni...

Yay!
Semua craft supplies dah siap packing tapi macam tak larat la nak sangkut..
Petang nanti kot baru sangkut..
Kalo rajin la..
hahaha..

Ada satu lagi display sebelah dia yang kami sangkut macam2.
Bersepah pulak tu, tu yang segan nak tunjuk..

Lepas sangkut ni, nak clearkan display sebelah tu dan susun semua craft supplies ikot yang sedap mata memandang..
Dah siap nanti saya tunjuk ya..

^_^

Seronoknya tulis karangan syok sendiri ni..
Diharap korang tak boring baca..

Orait, nak packing order jap..
Arini nak pos awal sikit tau sebab nak gi bank bayar loan kereta..
Pastu nak jalan2 kejap..
Hehe..

Bye..

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama