First Time Jahit Baju

Salam..

Jubah riau pertama yang saya jahit.


Amik masa 3 hari baru siap (jahit malam je)
KAin bidang 45 berkaki pulak tu.
Sambung kat dada.
Bab sambung tu yang pening n boloq boq..
Stress sangat sampai berguling2 sorang2.

YAng paling best, silap potong bahu..
Bahu 16 inci pegi potong 14 inci, apa citaaa?
Alter punya alter akhirnya tak dapat pakai jugak..
KAlo degil nak pakai, akan jadi sexy macam Che' Ta, tak mau cheq.

Penat dan sedih sebab tak dapat pakai hasil pertama ni..
Tapi bangga jugak sebab akhirnya berjaya menjahit baju..
NAk menjahit ni sejak 4 5 tahun lepas lagi, tapi pegnag kain je terus tak mao..
Pegang kain je terus tak mao..
Sebabnya?
Tak cukup sabar.. Kikiki..

Patot la jubah seme plain..
Tak yah sambung2 kain dah kan..
Tapi saya suka sangat kain berkaki..
Kalo bole semua nak berkaki..
Tapi tu la.. Kain berkaki kebanyakannya bidang 45, kalo buat baju kurung baru ok..

Sebenarnya ini bukan hasil jahitan saya yang pertama..
1st saya jahit blouse, baju ok, tapi jahitan terlalu hodoh..
Tak sanggup nak tunjuk. Hahaha..

Yg kedua, seluar palazo, tapi hodoh jugak..
RAsanya semua yang associate ngan saya semuanya hodoh kot..
Sedihnya....

Saya berazam nak beli cermin sebesar pintu letak kat dalam rumah ni..
Senang nak belek baju lepas jahit..
Leceh la nak amik gambar lepas siap jahit pastu amik gambar lagi dari angle lain sebab nak tengok keseluruhan.
Kalo ada cermin kan senang..
Boleh belek2 dan tau nak alter kat mana yang tak kena..
Sakit hati sangat bila tak dapat tengok rupa sendiri pakai baju yang dijahit.. :<

Ada cermin sebesar muka dalam bilik air tu.
Tapi nak pakai tudung pun susah sebab nampak muka je..
Huwaaaaaaaaaa!

Esok nak gi kedai hardware cari.
(cermin ada jual kat kedai hardware ke? Tak pernah masuk kedai hardware. Hohoho)

Wassalam..

p/s: sebenarnya jubah ni saya bole pakai kalo berjaya turunkan berat badan. TApi, berjaya ke...? T__T


Previous
Next Post »