Website Upgrade : Payment Confirmation Form

Salam..

Selamat memulakan minggu.. ^__^

HAri ni saya mengalami hepi yang luar biasa..
Bakpe? Bakpe?

Saya dah upgrade kan sikit website kiyut saya, yakni asma-felt-box.com

Kalo korang gi sana sekarang memang tak nampak apa-apa yang luarbiasa..
Namun, keluarbiasaannya itu akan terserlah apabila korang check-out..

Sebelom ni kan, selepas pembayaran dibuat korang perlu email atau whatsapp saya kan?
Maka korang perlu buka email, copy paste alamat email saya dan hantarkan maklumat.
tak pun korang perlu save nama saya dalam whatsapp pastu whatsapp maklumat pembayaran tu kan..

Kini tidak perlu lagi...

Selepas bayar nanti, korang hanya perlu isi borang "payment confirmation"

Inilah borang tersebut..

JAdi tak perlu la korang buka phone pula, atau buka email pula..
Semua urusniaga kita buat setempat je kat website ni..
Baik kan saya..?
Muahahaha
(nk tunggu korang puji, lambat..)

Borang ni bole dapati selepas checkout sampai habis nanti..
Tak pun kat footer website asma-felt-box.com


Bulatan biru tu ialah borang maklumat bayaran..
Bulatan kuning pulak ialah order history untuk korang check id order

Best kan...
Dah lama saya cari tau, akhirnya jumpa..
Kalo suka, tepuk tangan sikit..
(clap, clap, clap)

Selain tu ada juga sedikit penambahan lain..
Time checkout nanti, kat step pembayaran, korang bole pilih mana satu bank yg korang nak guna..


Ada 3 jenis tau.
CIMB, Maybank dan BSN

A'ah, saya dah ada BSN..
BSN ni sebenarnya memang dah lama ada sejak dapat biasiswa form 1 dulu..
Pastu tak ingat dah pasal dia..
Tup tup dapat surat dia nak pindah ke "Wang yg Tak Dituntut"
Alang-alang tu, aktifkan je la..
Akhirnya saya kembali aktif dengan BSN.

Sapa2 yg ada BSN tu bole terus transfer ke sini tau, tak perlu IBG lagi..
Senang kan..

 Pastu step terakhir sebelom confirm order, korang akan diberi no akaun.



NAmpak tak logo CIMB tu?
Baik baik sikit..
Dia bukan saje2 je interframe tanpa sebab yang munasabah kat situ...
Kalo korang berani sentuh dia, dia dengan beraninya akan bawak korang balik rumah dia..
A'ah, ke website cimblicks
Huhuhu...

Sebaiknya korang confirm order dulu sebelom buat pembayaran supaya tau nombor id order
Kalo nak bayar dulu pun bole, tapi jangan lupa klik "confirm order" pastu; kalo tak nanti order korang tak masuk dalam sistem..

Lepas buat pembayaran ni bole terus isi borang seperti gambar pertama tadi..

Atau kalo guna CDM (cash deposit machine) atau transfer kat kaunter; cuma perlu snap gambar tu dan isi payment confirmation form tu.

Camana, senang kan...
Tak banyak keje kan..

Korang ikot je flow tu nanti in shaa Allah bole..
Yang paling best, belom sempat saya tulis blogpost ni, didapati ada 6 orang dah guna borang tu..
Yay!
Nampak sangat mudah nak guna..

Hepi sangat.. ^___^

Saya ada juga jumpa beberapa jenis upgrade lagi, tapi perlu kumpul wang dulu..
A'ah, upgrade tu semua kene bayar..
Takpe la, dorang dah bersusah payah buat coding, kita guna la perkhidmatan mereka..
Kalo nak buat sendiri memang tak mampu aku..
Satu ape pun tak reti..
Huhuhu..

Okay, jom sambung jahit di hari Isnin yang indah ini.. 
Jangan lupa tau guna borang tu...

Wassalam..

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama