We are Back!

Salam...

Uuuu.. lamanya cuti...
Maaf, saya balik lewat sket atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan..

So, we are back to business..

Berita happy!

FELT LEMBUT DAH RESTOCK!
Yippi!
Kini 26 warna dah ada..
Dan warna hitam putih dah restock banyak2..
Hebat kan saya... Haha!


Berita happy kedua:

LOAN EASY RHB saya dah settled!
Muahaha!

Saya buat loan tu saja-saja je..
Datang tanya-tanya, pastu dia cakap layak buat loan..
Saya pun amik 5 ribu, lepas beberapa hari terus dapat..
Macma tak caya je...

Pastu memang menyesal..

Menyesal yang pertama sebab tak sedar yang dalam banyak-banyak agreement yang dia suruh sain tu, salah satunya ada insurance tokio marine.

Benawe!
Lepas dia simpan semua agreement tu dalam ofis, tetibe baru cakap (seolah-olah baru teringat la) "oh, ada tolak insurance ya RM400"

Makanya..
Loan yang saya dapat cuma RM4600.

Pastu lagi benawe, setiap 3 bulan ada deduction dari akaun (akaun yg dipaksa buka untuk isi loan) setiap 3 bulan).
Tanya punya tanya rupa-rupanya insuran tokio marine tu yang amik..
Aik!
Tak cakap pun!
Aritu cuma cakap tolak RM400, yang setiap 3 bulan tak pernah bagitau..

Senang buat duit!
PAstu saya keluarkan semuanya dan masuk dalam akaun CIMB.

Memang rugi la kan beberapa ratus..
Tapi dari rugi beberapa ratus..
Nanti dorang jawab la sendiri dengan Allah perangkap yang dorang pasang tu..
Saya malas dah nak terlibat..

Menyesal yang kedua ialah interest tu tinggi sangat..

Pinjam RM5000, kene bayar RM8630.40
Interest RM3630.40
Nak dekat sekali ganda..

Time tu tak pikir pun mahal ke tak, cuma tengok bulan-bulan tu mampu bayar..
First time buat loan..
Tak ready pulak tu, tetibe dapat..
So bukan salah sapa-sapa la ni..
Salah diri sendiri.. :P

Memang jenuh giler nak menghabiskannnya loan tersebut..

Lepas bayar perabis tadi, RHB syorkan saya amik ASB Loan..
Tapi tak mau la..
Saya tengah simpan emas dan Tabung Haji..
Takot takleh commit pula nanti.

Sekarang cuma ada loan kete je la..
Loan kete abes dalam 2 tahun lagi..
Dalam 2019 nak try beli rumah atau tanah pulak..

Rumah pun mahal jugak tau..
Saya kira-kira rumah kos rendah tiap2 bulan bayar dalam RM700 camtu..
Kalo rumah yang descent, kene bayar RM1200 camtu..
Erm, tak mampu la pulak. Hohohoho...

Kalo beli tanah, maybe bayar dalam RM300 kot sebulan (dan tak sampai 35 tahun); pastu buat rumah atas tanah tu..
Ada nampak kontraktor offer RM50K sebuah rumah..
Kalo buat semi-D maybe kene dalam RM100k camtu kot..
Pastu dapat 2 rumah atas 1 tanah...
Sewa dua buah rumah tu..

Berangan memang best kan..

Huhuhu..

Wassalam..

1 Ulasan

  1. Hi sis, saya ade tengok post sis yang buat bunga rm6.00 tu. Macam mana nak order ye? Sis kuantan di mana ye? Selain order kat sini, sis tak buat order melalui whatsapp ke?

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama