Craft Room Ideas

Salam...

Mlm td sy takleh tdo, jadi saya godek2 idea utk decorate workshop saya tu...
Ni antara yg saya suka la...


Papan2 yg lekat kat dinding tu idea Dayang...
Tp seriously ia jadi sgt kemas... Betul2 suka la...
Dan buletin board kat tepi tu dh lama sgt sy nak... 
Cuma tgh berkira2 nk guna softboard ke, atau magnetic whiteboard...
Suka bilik yg simple n comel camni....


Terpikat kat perkataan CREATE tu...
Igt nk guna idea ni utk tulis ASMA FELT BOX kat dinding workshop...
WooHooo.... Tak sabarnyer.....

Tp storagenyer tak sesuai ngn saya sbb sy tak suka simpan2 n kemas2 barang...
Saya wat keja dlm sepah baru gembira...
HUhuhu....


Nampak tak papan yg disumbat bawah papan tu dan dijadikan tempat letak reben...
dan gantung ape2 yg patot.... 
That's a good idea as well...


Itu la idea asal saya...
Papan yg kaler putih yg melekat di dinding tu kan...
Ini la yg saya nak sangat2...tapi tak tau apa nama papan tu dan kat mana nk beli... T_T
Dan yg pling best ialah container kat bawah meja tu...
Working table sy jenis yg terdedah n kadang2 segan plk bile org lalu nmpak saya duduk dgn sungguh kurang sopan...
So letak container (atau laci) kat abawah tu is such a brilliant idea!


I think the most simplest way to get organized...
Table, softboard dan kabinet yg byk compartment...
Very simple n practical...
Mybe this is the most practical decoration for craft room...

What do you think....



10 Ulasan

  1. asma...i think gmbar yang last tu much better...sangat berkenan la weih...nak ada ruang untuk diri sendiri mcm ni jugak...jeles2...

    BalasPadam
  2. me ruang dh ada tp kecik je..so, tgh cari idea gak cemana nk decorate bg nmpk kemas coz ruang tu attach ngn masterbedroom...nk dpt ruang besar amatla mustahil wat masa sekarang which is nk kena korban kan 1 bilik kt umah tu...dh ler bilik pon limited je...

    tp yg gambar 1st tu mmg menawan hati...

    untuk letak riben tu beli je rail yg guna tuk sangkut senduk kt dapur tu...rasanya kt giant pon ada...

    BalasPadam
  3. comel2nya bilik tu...bila la nk ada working space sendiri...*berangan* :)

    BalasPadam
  4. rosputih: sy pn jatuh cinta kat gmbo 1st tu... Maybe kaler ida cantik kot.. n nmpak kemas sgt...

    BalasPadam
  5. Tini: Ruang kecik un dh cukup kalo pndai arrange.. Cam sy bab arrange2 n mmg x pndai. Hrp ibu n adik je duk discuss layout... Huhu...

    Rail sangkut senduk tu cam penah nmpak la... A'ah lg senag, xyah pkir2 kan.. Huhu.. Gud Idea.. Thanx...

    BalasPadam
  6. ct: Kan... best ada working space sndri.. Yg tak best nyer kene kuarkan budget n decorate.. Waaa.. sgt x best. T_T

    BalasPadam
  7. rasanya klau xsilap papan putih tu saya ada tngok kat ikea damansara...kat sana pn banyak pilihan item2 yg nak wat workshop ni...try la pergi cuti sekolah nie...rasa cam xnak balik dibuatnya..gambar yg 1st tu saya pernah buat kat wall hall kat umah apartment saya...papan tu ikut saiz...memang jimat space..

    BalasPadam
  8. A'ah sy pn suka giler yg gambo st tu... Cam smart je kan...
    Nk pi tgk la kat ikea.. Ujung mggu ni mmg nk turun kl... :)

    BalasPadam
  9. saya pun kalo menjahit abis sepah satu ruang...huhuhu...
    tapi kalo de ruang sendiri mcam ni..alangkah indahnya dunia...=)

    **entry yang tersangat besshh.

    BalasPadam
  10. Cemmomile: Huhu.. Mekasih.. >_<
    Sama la, saya pun suka sgt wat sepah...
    Dulu wat sepah kat depan TV pastu tertido dlm sepah2... Ayah byk kali tersepak felt.. Kui..kui..kui....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama