In Progress: Bantal Wedding

Salam..

Bantal ni dah siap dah, tapi harini kite tgk work in progress dulu ek..
Esok saya tunjukkan hasil akhir...
Saya nak sangat tunjuk work in progress ni sebab rasa pemgantin 2 keping ni ialah my masterpiece (marterpiece la sangat.. uhuk.. uhuk)

Ni la yang saya nak korang tengok sangat ni
Groom tu saya tak kesah la... Sila tengok bride tu...
Bride tu ialah impian saya tau...
Dari kecik saya nak sangat pakai baju ni...
Gaun putih yang kainnya labuh meleret...Bahu bulat kembang macam Cinderella..
Veil labuh giler beralun2 kat belakang.. Pakai crown kecik yang simple..
Pastu pegang bunga...
Pastu rambut macam tu la.. 
Hahahhaha...

Tak sangka pulak saya terbuat macam ni...
Bukan2, ni bukan wedding pillow utk wedding saya..
Ni order dari customer...
Dia minta saya buat sepasang pengantin dan saya pun terus je buat..
Bila siap, baru perasan saya dah buat impian saya...
Tetibe teringat masa kecik2 dulu selalu lukis pengantin yg rupa macam ni dan saya berangan yg ini ialah saya...

Tapi berangan tetap berangan...
Wedding nnti saya akan pakai songket...
Saya takleh pakai gaun sebab:
1. Saya nak songket sebab nak kekalkan tradisi saya sebagai gadis Melayu
2. Saya gemok, mana sesuai pakai gaun.. Nanti nampak macam guni pulak.. T___T
3. Nak pakai bole je, tapi nak pakai time bila..? Nikah pakai baju kurung; bersanding pakai songket.. Pastu mana ada apa2 upacara dah... Malamya buka hadiah takkan nak pakai baju lawa giler lagi kot.. Hohohoho...

Kesimpulannya, lupakan la gaun tu ya Asma.. Nak gi sewa pun haritu tanya dapat RM500 utk gaun dan suit pengantin lelaki.. Erm.. Takkan RM850 (songket RM350) semata2 nak pakai baju tak sampai sehari.. Membazir watpe... Lepas kawen lagi byk nak guna duit...

Cakap tentang duit, duit saya dah abes sebab 11hb aritu order felt dan sampai sekarang belom ship lagi sebab jammed dekat shipping company.. Maybe sebab Krismas dan ujung tahun dorang ada apa2 aktiviti semakan kot jadi banyak barang kena hold.. Ada lagi brooch bulat dan button yg saya order masih tak kunjung tiba... 
Gila.. Kalo tau, tak order aritu... Bole wat modal beli brg kawen...
Nak rolling duit pun takleh sebab dah x byk sale bulan ni (order tutup sebab nak focus utk DIY wedding, remember- nama tutup order, tapi bila org order, amik juga..hohoho...)..
Percaturan dah silap, tapi takpe la..
Cobaannnn...

Eh, cakap pasal ape ni...?
Okay, kembali ke pangkal jalan...

Tau tak, sayang giler nak bagi bride ni kat customer..
Tapi mana boleh, dah nama order kan.. HUhuhuhu..
Adik saya suruh saya buat lain bagi kat customer tu, tapi mana ada masa dah.. 
Nak kejar lagi 1 bulan dan 3 hari lagi...
Wooooo....

Ni la yg duk pulun haritu...

Esok saya tunjuk hasilnya ya...
Eh, tau tak... Pengantin perempuan punyer bantak ni namanya Asma jugak... :)

Wassalam....

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama