Sempat ke...?

Salam...

Craft Supplies <--- takde apa nak diupdatekan... Kecuali ada 2 jenis buttons yang baru sampai... Dan brooch pins bulat masih tak sampai2... Mood amik gambar belom ada sebab tgh khusyuk siapkan barang kawen...

Ada sorang member sound saya, "Amboi, busynyer... Macam besar je majlis nanti.."
Ops...
Jangan la berkata demikian...
Majlis ni kecik je.. Kalo besar, kami dah hire catering, sewa pelamin, baju kawen beberapa pasang, photographer, tempah kad kawen custom made kat kedai, tempah doorgift siap ada label n nama kami kat kotak tu... Tapi apa yang kami buat cuma, catering anak beranak, baju kawen sewa sepasang je, photographer takde pun, kad kawin print sendiri guna inkjet printer dan design sendiri guna MS Words, doorgift jahit sendiri, beg doorgift pun DIY sendiri. Pendek kata kalo seme buat sendiri memang kawen bajet la namanya.. Huhuhuhuhu...
Lps siap seme ni saya nak kira kos kawen saya ni.. Tengok berapa bajet bole buat utk kawen paling bajet dalam dunia.. (kecuali part kenduri aka hidangan tu confirm takleh bajet..)

Handmade Craft <---- pun takde apa nak diupdatekan.. Saya dah tutup order tapi ada la beberapa order yang mudah2 saya masih terima lagi... Buka order balik pada bulan Februari... 2/2/2013 sambut menantu; pastu free balik... Woooo... Tak sabar dah ni nak saket kepala berkraf macam dulu2.. Ceh, macam la dulu sangat.. Kui kui kui...

Review DIY Kawen <----- Ni la topik yang saya asyik2 nak update kat sini. Tapi pikir2 balik takot jadi gedik la "selok" siter pasal kawen, macam la saya sornag je kawen dalam dunia ni.. Eh, tapi betol la.. Bile nak kawen ni kan, perasaan "selok" tu lain macam je.. "Selok" melebih2... Tu yang duk senyap; takot terlebih selok korang boring plk.. Balik2 pasal kawen... Kan...
Tapi dalam msa yang sama saya takleh nak review lagi DIY ni sebab nak bagi surprise... Kalo dah tunjuk tak syok la kan.. Kene simpan.. Kene simpan.. Huhuhuhu,,,,

Simpan punyer simpan; terkeluar jugak sikit...
Ni nak bagi sneak peak sket apa yang tgh saya kerjakan sekarang....

Bahan mentah untuk buat DIY VIP Doorgift

Sekarang saya tengah create VIP Goody Bag (betol ke eja..?)
Cam nak pecah kepala gak pikir yang paling murah dan paling cepat siap...
Baru malam tadi dapat idea sepenuhnya..
Huhuhuhu....

Okay, perkembangan setakat ni:

Doorgift = 45pcs je lagi (YAY!!!)
Wedding Card = 100pcs je lagi (YAY!!)
Goody bag VIP = 90% belom siap
Rozek = Siap, tinggal nak taruk brooch kat belakang (ingat tak saya nak buat rozek utk special n bukan special...? Well, saya tukar fikiran sebab byk sangat keje. Jadi rozek ni seme sama je utk semua) (YAY!!!)
Guestbook = 10% je lagi nak siap
Tapak hantaran = 1 keping je lagi.. (Aiyoooo!! Last minit ada plk 1 lagi.. -___-")

Baju nikah = ibu tgh buat
Baju sanding = dah sewa
Pelamin = Belom buat apa2 pun lagi
Bilik pengantin = Lagi la habuk pun tarak... -__-"

Apa lagi belom beli...?
1. Cadar bilik pengantin
2. Kain utk pelamin
3. Langsir utk bilik pengantin

Tu jela la yang kene disiapkan dalam tempoh 3 minggu ini...
Agak2 korang sempat ke...?

Wassalam...







2 Ulasan

  1. Salam, sis. Kita selalu jalan-2 tengok blog nie.Suka laaa! Rajin and kreatif sangat sis nie. You have made a lot of cute stuff. Kita pernah jugak order barang dengan sis and berjinak-2 dengan felt. Tapi sekarang tengah study tak dapat nak spend time dengan felt, heee~ Anyway, Good luck for your incoming wedding ceremony and have blast wedding.Chaiyook-2 making your preparation. Insya'allah kalau kita sampai kuantan kita nak singgah kedai sis :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam...
      Huhu.. Mekasih2..
      Kreatif sket2 je, byk lg kene blaja ni.. Huhu
      Xpe, lps abes study leh wat side income ngn felt. Byk jgk dpt order, tp terpaksa tolak takot x sempat nak commit...
      Maceh tau.. Datang la lagi... ^_^

      Padam
Terbaru Lebih lama