What's your IQ level?

Salam...

Tadi godek-godek cari bahan bacaan lalu saya terbaca satu artikel tentang tabiat baik dan tabiat orang bijak macam Einstein, Bill Gates, Thomas Edison dan sebagainya..
Baca2 je mana tau ada tabiat elok yang boleh kita ikot kan..

Tetibe terpikir pulak, IQ saya ni berapa ya...?
Zaman sekolah memang pernah buat ujian IQ tapi tak pernah ingat cikgu bgtau brape score..

Lalu saya pun godek2 kat tenet nak buat IQ test secara online (dan free..??)
Ada rupanya... Yay!

Ujian IQ ni amik masa 27 minit je.. Kalo tak sempat nasib la...
Ujiannya ya Allah susahnya!!
Rasa menyesal sangat buat tapi teruskan jugak sebab dah alang2 start kan...
MAsa pun ngam2 je.. Stress jugak sbb masa dia ada tercatat kat sebelah tu..
Stress wa cakap sama lu...

PAstu dah submit semua, dia pun calculate..
Dan muncul ayat, "kalo nak tau score anda, sila bayar USD7 6 "

Kepala hotak kau..!
Aku dah nak pecah kepala buat ujian; tetibe nak bermanja pulak dah.. Padahal tadi terang2 cakap free...

Pastu saya bayar ke...?
Mesti la tak!
Dah memperdaya aku, banyak cantek aku nak bayar...
*marah ni marah*

Pastu saya pun cari website menguji IQ yang lain...
Nak cari yg BM punya, senang sikit kot kalo BM. BI ni ada term yg tak berapa paham...
Tapi tak jumpa.. Dapat yang Indon je..
Indon lagu pening, terpaksa la buat yg BI jugak..


PAstu jumpa satu website ni...
Buat la sekali lagi ujian tu.. T__T
Soalan dia lain tau, tak sama macam website tadi..

Dah siap buat, ini la score saya!!!

Free IQ Test

Agak-agak boleh percaya tak score ni..?
Sebab ragu-ragu punya pasal, saya pun cari satu lagi IQ test..
Saje nak compare... (gatal..)

Dalam sakit2 kepala, buat la jugak satu lagi test..
Ujian IQ ni memang sakit kepala tau..
Sebelum buat, pastikan korang fresh dan bersedia...
Sebab soalannya macam senang je, tapi.. pening kepala beta!

Dan ujian yang ke 3 ni pun last2 mintak duit
USD9! untuk dia buat certificate dan pos ke rumah kita kot..
Saya kan kedekut, jadi taknak bayar jugak..

Tapi yang bestnya result dia hantar ke email.
ni la resultnya..


Lebih kurang kan...
Haa. maksudnya bole tahan accurate jugak la ujian tu...

Rasa macam nak buat 1 lagi test..
Biasa buat sample kan mesti 3x baru diyakini betul..
Tapi dah tak larat la..
Otak pun dah pusing2...
Lain kali la kot...

Korang punya score macam mana pulak..
Try la.. Try la...

Wassalam....











Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama