Handmade Felt Pouch untuk Perfume

Salam...

Jeng jeng jeng...
Comel tak?

Ini ialah felt pouch yang saya jahit sebagai doorgift untuk family dinner 30 April nanti..
Ada 4 corak warna..
Biru tu untuk lelaki dewasa, pink untuk wanita dewasa..
Merah tu untuk remaja lelaki; oren untuk remaja perempuan..
MAcam syok je kaler lain2..

Hampir setiap tahun kami sekeluarga berkumpul untuk dinner atau sukan..
Tahun ni kami buat dinner dan sukan sekaligus..

Family dinner ni untuk sebelah ayah saya..
Semua 12 adik beradik ayah termasuk pasangan mereka dan anak2 akan berkumpul untuk makan malam kat hotel..
PAstu kitorang akan buat acara berkaraoke, persembahan dan mini game..
Memandangkan adik beradik semua jauh; famili day ni adalah salah satu cara untuk refresh semula hubungan kami dan dapat kenalpasti semula berapa orang sepupu kami sebenarnya..
Hohoho..

Time raya ada yang balik ke kampung pasangan kan, jadi bukan semua dapat dikumpulkan..


Ini felt case yang dah dimasukkan hadiah di dalamnya..
A'ah, hadiahnya bukan pouch ni, tetapi barang lain..

Perfume yang saya borong dari airwangi.com
MAsa tengah pikir2 nak bg apa tu, tetibe nampak iklan dari airwangi..
Saya minta sample dan baunya pun best dan tak buat saya saket kepala macam minyak wangi lain..

Sebenarnya dia cuma ada 2 wangian (company baru kot).
Saya request 4 wangian, dan mereka hantar 2 sample lagi..
Sedap punya pasal terus je borong..
Yang best dia tahan lama, setakat saya pakai kat tangan 7 jam tak hilang bau..
PAkai kat baju, sampai esok pun tak hilang..

Ada sesetengah minyak wangi, harini pakai, esok baju masih bau minyak wnagi tapi baunya da berubah tak wangi dah..
Tapi yg ni lain, baunya kekal...

Korang pun tau saya kan alergi minyak wangi..
Bila dapat dari airwangi.com ni seronok pulak hati aku..

Okay, jom tengok proses menjahit pouch ni ...

Agak mencabar juga nak memotong misai ni..
MIsai ni idea ibu dan adik saya Amir..
Cute kan..


Mula-mula memang nak guna insang pari..
Pastu pikiaq, nak try jahit gini je la..
Nasib baek cantek juga.. HUhuhu..

Pastu penutupnya saya guna velcro..
Tapi leceh jugak nak gam kerana velcro tu kecik sangat..
Yang biru dan pink je guna gam


Bila buat pouch kuning ni teringat pula snap button pliers..
Aiyooo. kenapa lambat sangat ingat?


Maka 2 warna lagi saya guna snap button
Senang nak pakai dan nampak smart..
Tak gitu...

Okay..
Jom sambung pending order...
Wassalam...


2 Ulasan

Terbaru Lebih lama