My InstaShop

Salam...

Asma Felt Box dah bina InstaShop 💖

Instashop yang dimaksudkan disini bukanlah instagram yang menjual barang.

Tetapi ia adalah page yang dikhaskan untuk pengguna/folllower instagram yang berminat dengan produk yang ditawarkan di instagram seller.

InstaShop ni masih lagi asing di Malaysia, tapi kat luar negara dah start trending tau.
Setakat ni belum jumpa lagi seller Malaysia menggunakannya.
Mungkin ada cuma saya masih belum jumpa.

Ataupun buyer Malaysia lebih suka Whatsapp, so seller pun malas nak setup satu.

Apa itu InstaShop?

Kalau korang tengok kat akaun instagram tu kan, kat Bio tu boleh letak satu link.
Link tu biasanya orang letak apa?
Website, FB,whatsapp link dan sebagainya kan..

Trending kat luar negara sekarang ni (ketika artikel ini ditulis); dorang tak letak ketiga-tiga tu;
tetapi dorang letak link khas untuk pembelian customer dari instagram.

Camana tu?

Meh saya tunjuk contoh.


Ini adalah akaun instagram asma-felt-box.

Kat bio tu biasanya saya letak link ke website utama.
Kali ni dah tukar. Saya letak link khas ke InstaShop
Klik situ dan korang akan dibawa ke sini:



Nampak tak..
Gambar-gambar di link ni ada similarity dengan gambar-gambar di instagram saya.
Kenapa macam tu ek..?

Contohnya, jika korang browsing IG saya lalu terpikat kat perler beads owl tu dan teringin nak buat sendiri; korang cuma perlu :

1. klik link kat bio (IG)

2. klik gambar owl tu (Instashop)

Kemudian:



Tara!
Terus sampai ke page perler beads, tak perlu tercari-cari dah.

Canggih tak?
Huhuhu...

Ini belom cukup canggih tau..

Kat luar negara dorang punya sistem lagi canggih..
Sistem yang khas untuk InstaShop.

Contohnya website Princess Polly dan Simmi
Cuba tengok macam mana dia punya sistem.
Cantek kan.. ^^

Kat Malaysia ni saya cari tak jumpa lagi.
Terpaksa la buat manual kat website tu.
Penat sangat, tu pun banyak lagi tak siap.

Kepada korang yang berniaga di instagram dan belom ada instashop tu bole start buat.
Ia memudahkan customer buat pembelian.

Semoga upgrade asma-felt-box ni dapat memudahkan korang cari barang..

Wassalam

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama