Rutin Harian Saya sebagai Craft Maker dan Craft Supplier

Salam..


Ada yang tanya kenapa waktu online asma-felt-box hanya dari pukul 11pg hingga 4ptg?
Kenapa tak online dari pagi hingga malam?

Jom saya share rutin harian saya..

Pagi :
  • Making pending handmade order sehingga pukul 11 pagi
11 pagi :
  • Start online
  • Reply whatsapp, pm, dm, chat dan semua order yang masuk
  • Packing order(handmade dan craft supply)
4 petang :
  • Offline
  • Pos barang
  • Ada waktu pos pukul 6 petang time banyak order
8 malam :
  • Buat content untuk blog dan social media
  • Kemaskini akaun, stok
Sabtu Ahad :
  • Cuti  (offline dan tak pos barang)
  • Making pending order
  • Bersantai dan berhobi

Itulah rutin harian saya yang tak seberapa.
Time making craft tak boleh online, nanti lambat siap.

Sebelum ni pun saya multi-task; buat dua kerja dalam satu masa.
Pengalaman mengajar saya, fokus pada satu kerja dalam satu masa adalah lebih produktif dan hasilnya lebih kemas dan teliti.

Sekarang saya cuba ikut jadual di atas, hidup pun rasa lebih teratur.
Namun begitu ada juga waktunya tak ikut. Haha.

Rutin harian korang pula macam mana?

Bye..

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama