Crochet Granny Square Bunga

Salam...

Bulan puasa ni macam biasa tutup order handmade.
Erm.. sebenarnya dah lama tutup sejak saya start pregnant.

Owh, dalam entry lepas saya ada mention yang saya langsung taknak berkraf mungkin sebab baby ni lelaki...
Rupa-rupanya memang betul!
Doktor bagitau yang baby ni lelaki..
Weeeee ^__^

Tapi tak confirm la.
Nak confirm kene 3D scan..

Tapi rasa-rasanya betul dah tu..
Kalau tak betul pun takpe, yang penting dia lahir dengan selamat dan cukup sifat zahir batin.

Okay.

Pada bulan puasa ni, macam biasa la saya buat projek kraf Ramadhan..
Projek kraf suka-suka je...
Cuma kali ni tak pakai felt, tapi pakai benang dan jarum kait.

Dah lama sangat tak pegang jarum kait.
Tengok benang kait pun rasa nak muntah.
Namun begitu, saya cuba juga.


Mula-mula buat bunga..
Kemudian buat segiempat sekelilingnya.
Jadi la granny square.

Granny square ni ialah crochet berbentuk segiempat kecik-kecik.
Nanti dah banyak, kita cantumkan dia untuk buat alas meja ke, sarung bantal ke, selimut ke.
Apa-apa je la ikut kreativiti kita.

Granny square ni saya start buat pada awal puasa.
Setakat harini dah siap 12 keping..

Sepatutnya da[at siap banyak lagi.
Tapi malangnya time buat bunga tu asyik silap kelopak je..
Ada yang 5 kelopak la, 7 kelopak la, 9 kelopak pun ada.
Camana ntah bole jadi gitu.?
Banyak berangan kot..
Sabar je la...

Granny square ni belom tau lagi nak jadikan apa..
Alas meja kot..
Kalo sarung bantal, cam kurang sesuai sebab corak dia jarang-jarang..
Terfikir juga nak buat alas dashboard kereta.
Tapi sesuai ke, nanti asyik jatuh-jatuh pulak..

Korang rasa camana...?

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama