Update Projek Amal Granny Square

Salam.

Kini saya dah siapkan 29 keping granny square untuk projek amal tersebut.
Inilah dia. Yay!

Bangga jugak la saya.
Walaupun sebok layan baby yang semakin aktif, sempat jugak la selit-selit mengait.

Mengait ni memang kat mana² pun buat. Kat ruang tamu, kat bilik, kat dapur, kat beranda. Kebanyakannya kat depan tv la. Kadang tu baby mengesot menuju ke bilik, saya follow dari belakang sambil tangan terus mengait. Haha.

 Tapi kalo dia dah start minta perhatian, haaaa.....kene simpan la jarum dan benang tu.
Family first.

Selain dari curi masa mengait, yang buatkan projek ni lambaaaaaaat betul nak siap ialah requirement dia saiz perlu 5x5 inci.

Susah juga saya nak dapat saiz tu. Kebanyakannya dapat 4.5 inci je. 
Tu yang buka balik kait balik, buka balik kait balik.
Tu yang dapat buat sekeping dua je sehari.
Kadang tu dapat 5.5 inci pulak.
Hahahaha...

Kita budak baru belajar memang macam ni.
Belom dapat konsisten dengan tension benang tu.

Maybe juga sebab saya guna benang minlon. Dorang suggest benang nona. Benang nona mungkin lebih tebal kot. 
Kat area saya takde jual benang nona. Ntah la kenapa.

Ui, lama jugak ni nak sampai ke 100 keping.
Jangan putus asa. Chaiyuk²!

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama