Video : Cara Membeli Bahan Felt Craft melalui Smartphone

Salam..

Tau tak..
Dengan menggunakan smartphone, korang bole order craft supply utk felt craft korang tu kat website asma-felt-box.com?
Tanpa perlu tunggu saya reply kat whatsapp, email atau fesbuk..
Terutama sekali yang rush atau tak sempat nak tunggu kerana kerja, kuliah, housework dan sebagainya..


Tau, tapi susah la.. 
Kene buka kat chrome, pastu kene zoom utk besarkan perkataan, pastu drag kiri kanan utk baca keseluruhan ayat, pastu kene kecikkan pulak utk klik produk lain..
Leceh la...

Eh, yeke macam tu?
Haaa.. Ni mesti tak pernah buka asma-felt-box.com at phone ni kan..

Website comel saya tu dah synchronize secara automatik bila korang buka guna laptop, ataupun smartphone. Dia dah adjust siap2 bagi senang tengok..

Yeke, tapi saya tak reti la guna website tu..

Jangan bimbang, korang bole rujuk tutorialnya kat sini : http://asma-felt-box.blogspot.my/2014/10/tutorial-cara-beli-barang-di-website.html

Semua stepnya ditunjukkan gambar.. In shaa Allah mudah faham..

Tapi saya malas nak baca.. Panjang sangat la...

Tutorial memang saya buat panjang untuk perincian...
Kalo malas, saya baru buatkan satu video ringkas dan padat cara2 nak beli craft supply melalui smartphone ni..
Tengok video bawah ni ya..


Maaf la, tepon buruk je yang mampu,..,
Haha.,.
Yang penting isinya kan.. ^__^

Tapi saya malas nak tengok video..

Kalo malas, takde apa yang bole saya tolong kecuali order secara live dengan kami melalui cara-cara berikut:

1) chatting kat website asma-felt-box.com. Kat bahagian bawah kanan ada chat. Bole order direct kat situ secara live.

2) private message kami kat facebook.com/asmafeltbox

3) email kami di asema84@gmail.com

4) whatsapp kami di 0183798330

Waktu kami online bermula dari 11 pagi hingga 4 petang
Sabtu, Ahad dan Cuti Umum tu cuti tau.

Selain dari waktu tu, kami offline. Apapun, korang boleh drop order atau apa2 pertanyaan. 
Sebaik saja online nanti kami akan reply..

Ala, tapi saya free tengah malam je.. Pukul 12 malam. Waktu lain saya busy. 

Pukul 12 malam saya dah tido. Sorry ya..

Kalo tengah malam, korang bole order direct kat website seperti yang ditunjukkan dalam video di atas. Selepas pembayaran, whatsapp saya slip pembayaran. Pukul 11 pagi esok, saya check dan terus packing barang korang untuk dipos pada hari yang sama..

Ala, online la 24 jam. BAru senang keje saya..

Sorry, tak dpt nak online 24 jam..
Saya seorang crafter dan ada pending order yang perlu siap dalam tempoh yang ditetapkan..
Saya seorang blogger dan perlu update blog, update facebook, update website dan promote perniagaan kecil ni.
Saya  seorang craft supplier dimana saya perlu packing bahan2 craft, check stock, packing craft supply, potong felt, iron felt untuk dipos. Saya pos barang setiap hari, jadi setiap hari perlu packing.
Saya juga ada personal life dimana saya menonton tv, masak, makan, cuci pinggan, mandi, basuh kain, lipat kain, kemas rumah, bersosial bersama keluarga dan kawan-kawan, jalan-jalan cari makan, 
Dan saya juga perlu luangkan masa utk berhobi, berehat, beriadah dan tido.

Oleh itu, saya perlu bahagikan 24 jam hidup saya kepada bahagian2 ni.. 5 jam darinya adalah utk berinteraksi dengan kastemer; dan selebihnya utk hal2 yang lain.. 

Ini yang termampu saya lakukan buat masa ni..
Korang doakan la saya kaya ya... Nanti bole sewa office dan hire pembantu utk 3 shift utk online 24 jam.. Haha.. Cam pak guard pulak.. ^_^

Tapi saya tengok awak update blog pukul 10 pagi, malam pun ada update kat facebook.
Kata offline?

Itu schedule post..

Owh..

Okay tak video tu?
Senang faham kan.. Saya dah cuba kecikkan sekecik kecik yang bole..
Video ni dirakam sebelom video tutorial no sew jalur gemilang haritu.
Disebabkan nampak low quality la saya tukar formatnya supaya cantek seperti video jalur gemilang..
Tapi masalah lain pulak timbul (baca sini)

Lesson learned..
Banyak lagi nak kene belajar ni..
Dunia cyber terlalu pantas berevolusi, tak sempat nak mengejarnya.
Huhuhu...

Okay, jumpa lagi dalam next entry..

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama