Brand New Header...

Salam..

Kan saya cakap nk tukar nama kan...
Tak jadi...
Masih nak kekalkan Asma's Felting Box....

Cuma ada sedikit adjust pd nama tu...
Tapi sebelum tu, nak habaq yg saya dah wat header merangkap logo yang baru...
Jom kte tgk "Kronologi Header Asma's Felting Box..."

1st Header

Time mula2 buka blog ni, saya letak nama KEDAI LANGIT...
Sbb LANGIT adalah surname saya di alam maya ni...
Pastu rasa cam terlalu umum la plk...
So tukar la ke Asma's Felting Box..

 2nd Header

Ni la yang paling cantik yang mampu saya buat time tu..
Saya download satu free trial software utk wat banner...
Tu pasal la ada watermark "Unregistered" kat sebelah kiri header ni...

Disebabkan 2nd header tu terlalu hodoh, saya sebulat suara nak tukar kpd header yg lebuh cun...
Maka terhasil la header kuning ijau ni...

  
3rd header
Dan ini adalah header yang paling saya suka sampai bila2 pun...(mungkin..)

Pada suatu hari....
Adik saya yg belajar seni tu bgtau bahawa kalo nk wat label, kene ada 
1. Nama @ jenama
2. Motto @ phrase yg menggambarkan brand tu
3. Logo

Dan adik saya juga bg software flash dan dgn tekunnya ajar saya camne nk guna flash ni...
Godek punya godek maka terhasillah ini...

 
 4th header

WooHoo...
Time ni bangga giler sbb 1st time dpt hasil dari software flash tu...
Sotong menjadi logo kerana ini adalah my 1st own design yg tak inspired dr mana2 pun...

Kemudian..
Saya rasa bosan asyik2 nampak sotong tu terbeliak pandang saya..
Lalu nk re-brand sesuatu yg berbeza pula...

Maka lahirlah LOGO @ HEADER terbaru ini...

 New Header....

Oleh kerana Asma's Felting Box tu panjang sgt namanya, sampai rata2 org sebut "Falling Box" yg membuatkan saya tercengang 5 minit krn tak faham, lalu saya singkatkan menjadi A.F.B...

Same je kan...
Cuma leh la sebut AFB... bukannya "Falling Box"...
Hm....
Kalo wat name card pun cun gak ni...

Tapi...
Sebutan AFB ni cam tak idup jer...
Dan macam orang tak tau ape benda la produk dia ni...
Skali tgk cam brand rokok pun ada gak...
Hohoho...


Tak tau la kalo kene re-branding lg pasni...

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama