Menurunkan Berat Badan dengan Cara yg menggembirakan VS Tips Menghadapi Accident

Salam...

(Tak tau camana nak pendekkan tajuk entry kali ni... )

Phew..

Penatnya perot saya beraya...
Macam2 makan konon la puasa sebulan...
Tau tak sepanjang puasa dan raya berat badan say naik 5 kilo... :(
Apakah yg berlaku di bulan puasa sehingga naik mendadak sampai macam ni...??
Woooo....  T__T

Takpe la...
Pasni nak cuba turunkan berat badan sket,,
Nampaknya saya kene cari video aerobik dan ikot tiap2 petang...
Takpun pi jalan joging kat track kat Taman Gelora yg tak sampai pun 1km dr umah...
Tapi saya pilih aerobik la...

Haaaaa....
Ada satu lagi cara ialah menari lagu Para Para...
Tarian dia senang je...
Mula2 tu mmg la cam kelam kabut sikit sebab tak tau step..
Dalam seminggu dah bole expert dah.. Hihihi <---(berdasarkan pengalaman sendiri)...

Kalo nak bole cari kat youtube...
Kat bawah ni adalah antara yg paling senang korang bole ikot...




Video Para para yang simple yang membantu anda menurunkan berat badan...
Ganbatte Neh!

Tarian ni memang laju tapi jangan bimbang step dia mudah je dan ulang-ulang yg sama...
Laju la baru bole berpeluhkan...
Kalo Ulik Mayang bilanya nak peluh..
Huhuhuhu...

Semalam Acrylic Felt dah sampai tapi saya belom unpacked lagi... Belom abes beraya lagi ni...
Family besar, sebulan raya baru abes kot..
Huhuhu...

Pastu tadi time balik dari Temerloh kete saya dah tercium bontot sebuah kete lain...
Sebenarnya ada 3 kete yg terlibat dalam kejadian tadi..
Sebuah kete iswara yg brek tiba2 dan tiba2 jugak dia terus lari...
Kete MPV belakang iswara tu sempat break; dan kete yg kedua belakang mpv pun sempat break hampir2 je nak kene...
Tapi kete viva cinonet saya ni yg tak sempat brek, terus langgar kete kedua, dan kete kedua tu pun langgar MPV akibat impak dari kete cinonet saya ni...
Time tu baru lepas ujan, jalan licin.. Walaupun tayar kete saya dah completly stop tapi tetap menggelongsor kene kete tu...

Akibatnya bumper saya dah bengkok dan depan tu kemek sket...
Takde apa2 yg pecah dan tiada kemalangan jiwa dilaporkan...

Dan hal tu sttle dgn tiada sesiapa minta pampasan dan tiada sesiapa inginkan pampasan...
Naseb baek betul pemandu kedua2 kete depan tu org yg baek2...
Masing2 cakap elok2 dan takde sape yg meroyan...

Kete saya maybe kene la dalam Rm300 kot... T___T

Tadi ayah bagi satu tips.

Kalo korang tgh drive dan tak semena2 nak terlanggar kete depan, sebaik-baiknya jangan pusing stering utk mengelak dari melanggar kete depan. Biar la terlanggar pun...
Sebab langgar secara berdepan macam tu dapat meminimumkan kerosakan dan kecedaraan para penumpang..
Berbanding jika korang mengelak kemungkinan akan kene kete dari lane sebelah, atau pejalan kaki atau moto dan sebagainya...Dan perlanggaran dari sudut akan menyebabkan kerosakan yg lebih besar lagi seperti lampu kete pecah, kemek yg byk kat sisi kereta dan mencederakan penumpang...

Harap tips ni membantu...
Mmg time tgh terkejut dan panik kita tak dapat nak control reflex...
Tapi cuba la yer.. :)

Haaaa....
Saya baru dapat button bulat yg kecik giler iaitu 6mm...
Igt nk beli bentuk bintang dan love saiz 6mm jugak tapi harganya bole tahan la walaupun kecik...
Nnti tgk camana...

K la...
Nak tdo dulu...

Nite2..

Wassalam.....



Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama