KOREAN FELT PACK

Salam...

Yay!!
Barang baru lagi...
KOREAN FELT IN DA HOUSE!


Korean Felt Pack
Saiz 23x25cm
17 keping / pack
1 kaler ada 1 keping

HARGA : RM17.00/pack

Ada 20 pek sahaja... Sape bayar dulu, dia punya...

Kaler:
Itam. Putih, Coklat, Beige, Krim
Ijau Daun, Ijau Cute, Biru, tekois, Biru Lembut
Ungun, Ungu lembut, merah, pink dan pink, oren lembut, kuning

Sebenarnya kan, kaler pink pertama dan oren tu tak sama dgn yg saya pilih.
MAybe kaler dalam gambar nmpak berlainan dgn kaler sebenar (mungkin la..)
MAcma agak kecewa la kat situ, tapi takpe la...
Lagipun 1st time deal dgn supplier ni...
Pasni kene pilih kod lain.. :/

Sejujurnya, ini pun baru pertama kali saya order korean felt ni dan baru juga pertama kali menggunakannya...
Korean felt ni  nampak macam polyester felt..
Jenis keras macam kertas dan mudah potong... 
Tapi disebabkan ia terlalu nipis, jadi ia nampak lembut dan kalo korang buat keychain atau plushie, dia takkan jadi cokeng (mcm polyester felt yg terlebih tebal atau keras)..
Cuma dia nipis je tau, jadi kalo buat tampalan corak, nampak tembus kaler base kat belakang...
Camana nak cakap ek...

Contohnya korang nak buat pencil case kaler merah dan nak tampal kartun makwe pakwe kat atas pencil case tu kan..
Jadi kalo korang guna korean felt ni utk buat muka, felt krim yg korang guna tu, akan nampak kaler felt merah menembusinya,....
Jadi, saya tak suggest korang guna korean felt utk buat tampalan...

Bagi saya ia sesuai utk buat design 3D macam bunga dan sesuai jgk buat plushie seabab ia lembut, mudah potong, lambat berbulu dan tak cokeng....
Itu pendapat saya la... Maybe lepas korang guna, akan ada pendapat yang berbeza...

Okay, sape nak nak isi borang ya...

Wassalam...



2 Ulasan

  1. salam, kak Asma, saya nak tanya, Cokeng tu ape?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Owh, cokeng tu macam kita jahit keychain kucing dgn menggunakan felt keras.. Muka kucing tu patutnya bulat, tapi sebab felt tu keras, muka dia jadi segi2.. Kawasan yg segi tu la sy panggil cokeng... HUhuhu..

      Atau macam org rambut pendek ikat rambut tinggi dan nampk mcm pokok kelapa... Yg tu pun saya panggil cokeng...

      Cokeng tu macam benda yg tiba2 keras atau tegak.. Camtu la.. Haha.. Tak pandai nk explen.. :P

      Padam
Terbaru Lebih lama