Karnival Craft Handmade

Salam..

Rindu saya tak? Hehe..
Sabtu lepas sebagaimana yang korang tau saya join satu event kat SMK Meru, Klang..
Huhuhuhu.. Best sangat...
Dah lama giler tak join event kan (last sekali dalam 3 tahun lepas kot.)
RAsa macam lega sangat dah lepas gian nak buka booth...

Ni la booth kecik saya...
Sila jangan gelakkan design nama tu..
Penat tau buat.. Lupa plk nk trim tepi-tepinya.. :P

Booth saya kat depan pentas.. 
Tak berapa strategik tapi ruangnya buat saya rasa lega..

Ni pandangan dari tepi..
Ruang ni kecik je dan cuma diberi 2 meja budak sekolah..
Jadi kitorang bawak extra 1 meja lagi supaya bole buat bentuk L. 
Tak bajet ruang kecik sgt sbb sewanya Rm100.00 sehari.. 

Zoom in sket...
Nampak tak starter kit tu..?
Kitorang baru je siapkan dan terus jual kat sini dulu..
Nanti saya update kat website ya.. :>

Macam meriah je...
Sebenarnya takde la meriah sangat.. 
Yang datang pun rata2 pelajar sekolah tu sendiri dan dari pagi tengok orang yang sama berlegar2.
Pendek kata vendor lagi ramai berbanding para pengunjung...
Kecewa la juga sebab dalam iklan dijangkan 10,000 pengunjung...
Rasanya seribu pun tak sampai kot..

Ada 2 budak lelaki cakap, "Mahalnya kak, camana kitorang nak beli? Tengok je la bole.." merujuk kpd keychain RM4.00. 
Tak salah pun, budak sekolah mana nak bawak cash banyak pi sekolah. 
Dan barang craft pun bukan murah macam barangan kilang..

Ni la saya.. Debab kan.. :>

Ni je permandangan yang sempat saya rakam...
Saya bukan jenis suka amik gambar jadi tak teringat nak amik gambar booth2 lain..
Sepatutnya saya amik gambar bersama owner di setiap booth; baru betul!
Ape la... -__-"

Takpe, next time kene ingat!

Sepanjang kat karnival ni saya sempat beli beberapa items dari para crafter..

Bantal tu saya pilih yang lain; tapi time dia keringkan tulisan tu, dah tercomot, maka dia gantikan dgn yg lain.
Dan tulisan "pejal" tu sebenarnya saya pilih kaler hijau susu..
dah tenggelam nama tu..
Takpe la.. Nak buat camana..

Kalo beli barang2 craft ni saya suka beli yang kecik2..
Ntah kenapa.. Maybe senang nak simpan kot..
Disebabkan jualan kurang menggalakkan saya cuma jalan sampai separuh dewan je...
Kalo jualan okay, pasti setiap booth saya beli barang2 craft ni...

Ni favourite saya...
Kan dah cakap, I suka yang kecik2.. >_<

Terima kasih kepada semua crafter yang join booth tersebut..
Dan seronok sangat bila ramai pulak yang kenal saya..
Konon2nya saya datang nak menyamar sebagai pengunjung; tiba2 owner booth tegur, "asma ya?".

Terperanjat saya..
Penyamaranku terbongkar.. hohoho.. 
(penyamaran la sangat.. :P)
Saya bukan jenis manusia ramah, bila ramai tegur, rasa hepi sangat...
Crafter2 yang dah lama add friends danborak2 kat FB dan bertahun2 baru dapat jumpa...

Yang bestnya bila buka booth dengan crafter ni; dorang baik2 dan bersopan santun..
Kalo buka booth dengan peniaga2 jenis lain; ada la yang dapat jiran makan ruang; jiran pow duit kecik; jiran curi kastemer, jiran dengki2...
Tapi event craft ni; environmentnya sangat suci.. 
Hepi sangat...

Semoga ada rezeki lagi nak join booth lain...
In shaa Allah..

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama