Cabaran 16: Bagaimana saya 10 Tahun Lagi?

Salam...

Cabaran ke 16 : Bagaimana Saya 10 Tahun lagi?

10 tahun lagi saya berusia 40 tahun..
Time tu saya ada 5 orang anak, yang sulung berusia 9 tahun..
Saya suri rumah separuh masa, dan separuh masa lagi cam biasa la berniaga dari rumah..
Tapi time tu yang bestnya saya dah ada kedai, cuma tak duduk kat kedai tu..
Ada pekerja yang menguruskannya..
Saya duk rumah je hepi2 dengan anak2 dan suami..
Tapi masih aktif dekat media sosial..

Saya ada 2 biji rumah sewa dan sebiji kedai tingkat atas yang saya buat Kelas Mengaji Dewasa dan Kanak-kanak serta Kelas Bahasa Arab. Saya rasa frust la jugak sebab baca al-Quran tapi tak faham pun maknanya.. Bila baca terjemahan feelnya tak sama dengan baca al-Quran bahasa Arab. JAdi dari awal lagi pupuk budak2 belajar bahasa Arab, at least dalam tak pandai pun bole faham la sikit2 apa yang Kalam Allah tu kata..

Pastu saya harap saya berkesempatan pegi umrah sebelom umur 10 tahun..
KAlo nak pergi haji bukan tak bole, cuma beratur terlalu panjang la..
Nak kumpul2 duit banyak utk buat special haji rasa cam tak berapa mampu je..
Apapun, Allah permudahkan buat haji nanti..

Mana la tau tetube tahun depan dapat cabutan bertuah pegi haji percuma ke..
Amin...

Haaa..
Tu la saya 10 tahun nanti..
Macam biasa2 je kan..
Hoho...

Ok, jumpa esok pulak utk cabaran yang seterusnya..

Wassalam..

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama