Poly fiber for stuffing - aka KAPAS

Salam...

Yay Yay
Monday is here!
I love Monday... Yippi!!

Selain dari gembira sebab hari ini hari Isnin, saya juga gembira kerana satu objek seksi telah muncul?
Apakah objek itu?
Jeng..jeng..jeng..

KAPAS - FIBER - POLY FIBER - STUFFING?

seksi tak...?
Alamak gelapnya tangan saya kena bayang..
Jap ek...

Ha.. ni tangan takde bayang...
Erm.. sama je kaler.. :P

Poly fiber ni tak banyak tau..
Ada 50 kilo je..
1 beg ni dalam 10 kilo camtu...

Harga fiber ni RM3.00/100g
RM26.00/kg

Cuma bab pos tu complicated sket..
Sebenarnya tak complicated pun, cuma saya nak bagi option untuk jimatkan duit korang...
Baca dengan teliti kat bawah ni ek...

Disebabkan fiber ni besar tapi ringan, jadi bila beli banyak time pos tu pihak poslaju akan ukur, bukannya timbang..
Oleh itu, pembelian sehingga 400g (4 pek), kos posnya masih RM6.00 (poslaju ke semenanjung)
500-600g kos posnya RM15.00 (poslaju ke semenanjung)
700g-1kg kos posnya RM30.00 (poslaju ke semenanjung)

Oleh itu saya mencadangkan yang nak beli banyak, better korang beli sekilo dan guna pos domestik.
Kapas sekilo RM26.00 + Pos Domestik RM7.50 = RM33.50
Yg ni amik masa 3-7 hari baru sampai..

Tapi kalo nak urgent bole je guna poslaju...
cuma mahal je sangat sikit..

COD dan self pickup saya tak buat ya...
Maaf sangat2...

Dan kepada korang yang nak beli banyak2 kilo macam 5 kilo atau 10 kilo camtu, harganya masih sama RM26.00 sekilo..
Maaf, saya tak dapat bagi diskaun kurang dari tu sebab keuntungan saya atas fiber ni rendah..
Saya cuma beli banyak dan dapat diskaun...
Jadi saya jualkan kembali kpd korang dengan keuntungan yang ok je la..
Kalo bagi murah daripada harga ni ia tak berpadanan dengan modal yang saya keluarkan..
Diharap korang faham ya...

polyfiber 1kg saya penyet2 dalam kotak air Sea Master ni..
Kalo pos kotak ni kos poslaju RM34.00..
Jadi saya decide sapa yang nak guna poslaju jugak utk 1kg kapas ni, saya akan masukkan  dalam kotak prabayar RM30 tu.. Jimat RM4.00
Tapi saya sarankan korang guna pos domestik la..
Lagi banyak jimat..

Fiber ni saya masih belom masukkan dalam website; sebabnya saya tak reti nak setting kos pos yang berasingan..
Masih godek2 lagi cari jalan..
Oleh itu, kalo korang nak beli fiber ni sekali dgn item lain kat website tu, time checkout nanti korang "remark : Nak tambah Fiber ___g / ___kg menggunakan Poslaju/PosDomestik"

Bila nampak remark ni, saya akan re-calculate semula secara manual dan tukar total yang korang kene bayar... 
Kalo saya tak respond, korang bole email saya asema84@gmail.com atau whatsapp 0183798330, remind tentang order yang korang drop tu..

Owh, dan sape yang beli barang (kat website) lebih dari RM100 include fiber, saya terpaksa pos guna Pos Domestik sahaja dan charge RM7.50. 
Sebabnya, margin fiber ni ciput dan kos poslaju mahal untuk barang besar..

Maaf la kali ni macam complicated sikit..
In shaa Allah jumpa cara setting post nanti saya akan update kat website tu dan khabarkan kat korang melalui blog ni..

Wokep..
Ada lagi barang baru ni..
Esok saya tunjuk ya..

Wassalam...

5 Ulasan

Terbaru Lebih lama