Making DIY Thank You Card

Salam..

Selain jual online saya pun shopping online tau..

Haritu saya ada beli sesuatu kat Shopee..
Bila barang tu sampai, barang tu diselitkan sekali dengan TQ Card.
Baru sedar, dah lama sangat tak bagi TQ card kat customer..

Dan dan tu juga la saya buka laptop dan buat satu design TQ card yang simple..
Terus print dengan kertas kaler-kaler..
Dan hasilnya...

Tada!
Ni belom siap potong lagi ni..
Tak sabar punya pasla, ambil gambar dulu..

Design pun simple-simple je..
Kita mana la pandai design..
Dari dulu lagi nak belajar Photoshop tak pandai-pandai.
Pandai guna Photoscape je..

Mana Thank You nya,..?

Thank you dia ada kat bahagian belakang..
Saya tulis tangan berserta nama pembeli..

Okay kan macam ni..
Jimat kos..

Lagi satu kalau order pun, biasanya warna tak sama dengan design yang saya buat...
Kenapa ek..
Kalau tak silap, ada kaitan dengan kod warna..

Laptop ni guna warna RGB.
Printer guna CMYK.
Ada nampak macam converter warna dia.

Tapi saya pun tak reti juga bab bab ni..
Bila print sendiri guna laptop dan printer sendiri baru warnanya okay..

Walaupun tak 100% sama, tapi puas hati..

Nanti dah habis kita print lagi..

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama