Selimut Baby Kait Three Stripes - Crochet Blanket

Salam.


Selimut baby kait yang oren menyerlah ni saya dah siapkan pada Oktober tahun lepas.

Time tu saya tengah excited sangat dengan selimut kait. Bajet² nak buat sehelai selimut sebulan.

Tapi...

Tak berjaya.

Mengait selimut ni memang menyeronokkan tapi makan masa yang lama. Pendek kata selama 30 hari tu kita mengait 1 projek je. Nak upload gambar pun takde gambar lain selain work in progress. Nak update blog, ig, fb pun takde apa kecuali selimut itu je.

Maka inilah satu²nya selimut yang berjaya siap. 

Ada satu lagi sebenarnya yang in progress. Lepas tu saya dapat order selimut granny square, jadi hold dulu la selimut kedua tu sampai sekarang. Huhuhuuuu


Saya suka stitch selimut ni. Nampak kemas dan terletak. Border dia pun sebelom buat saya tanya pendapat group crochet dulu. Ramai vote buat border. Lepas siap border nampak lawa dan lagi kemas.

Serius cakap saya suka sangat kaler oren ni. Tapi lepas siap baru terfikir "mana ada orang suka kaler oren untuk selimut baby. Huhuuu".

Patutnya buat biru ke, hijau ke, baru kena kannn. 

Selimut baby ni dah ada kat kedai online. Atau bole beli kat kedai shopee saya. 

Sesuai untuk korang hadiahkan kepada anak buah, anak bff yang baru lahir.

Kalau nak kaler lain bole request k.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama