Baby Kedua

Salam.

Bulan lepas saya selamat melahirkan seorang baby perempuan. 
Kini saya dah ada 2 orang anak. Yay! Alhamdulillah...

Anak ketiga. 
Haha.. Cukup la dua orang.
Saya pun dah tua dah. 
Lagi tua karang tak sempat pula timang cucu.

Kini saya berpantang sendiri di perantauan. 
Baby pula prolonged jaundice. 
Kesian dia. 

Kesian juga la saya kene susukan dia tiap dua jam. Dia pula jenis hisap susu main². Lepas dua jam hisap baru dia kenyang. 

Minggu pertama berpantang saya sakit leher dan bahu sebab baring dalam posisi yang sama terlalu lama. Oi, lama juga la nak sembuh. 

Sekarang saya menyusukan dalam setengah jam je, pastu bagi susu perahan. 

Memang penat menyusu, bagi susu perahan pastu pam susu pula. 
Ya Allah lesu saya dibuatnya. 

Apapun kene buat juga demi anak. 


Ada orang tanya bila nak restock beg ni?
Bila orang tanya, naik semangat pula nak mengait. 

Lepas anak tido, saya kait la kejap. 
Tapi takleh lama, mata cepat penat. 

"Sehari sebaris benang, lama2 menjadi beg."

Betul tak.. 

Apapun si penanya tu tak jadi order sebab dia nak cepat. 

Tak jadi takpe, at least saya dah dapat momentum mengait. 

Beg tu memang dah ready dah nak buat 8 warna. Benang pun dah ada. Cuma saya je la belom sempat siapkan.

Ni dah dapat momentum ni bole la siapkan seminggu sebiji beg, in shaa Allah. 

Bila dah ada baby, tugas utama saya ialah menjadi ibu. 

Asma-felt-box dah jadi part time job. 

Mengait pula jadi hobi. 

Anak² ni kecik sekejap je. 
Dah besar nanti kita pula yang rindu keletah anak2 masa kecik. 
Betul tak. 

In shaa Allah saya akan jadi ibu yang hebat untuk anak2 ni. 

Aaminnn...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama