Azam 2023



Salam.
Selamat Tahun Baru 2023.

Kata orang tahun ni tahun yang mencabar dari segi ekonomi. 

Saya pun risau juga ni. Dah la dah takde income. Harap² harga makanan dan taarif utiliti masih terkawal. 

Jom kita check balik tahun lepas punya azam berjaya ke tidak.

Azam pertama nak turun 10kg.
Hasilnya? Naik 4kg.
Alahai...

Sebenarnya berjaya turun sikit.
Pastu slow² dia naik. Sedar² pakaian dah sempit. Timbang check memang naik banyak. Cepat² jaga makan n workout dan pagi tadi timbang lebih 4kg dari angka awal tahun haritu.

Sedih betul.

Azam kedua pula nak buat selimut.
Hasilnya, buat dua helai selimut tapi dua2 belom siap. 4 bulan juga la saya rehat dari mengait sebab sakit tangan. Tahun ni saya akan siapkan.

Tahun ni nak azam tak?

Rasanya tahun ni pun tak dapat nak aktif juga dengan anak kecik. Tapi saya nak buat juga azam.

Azam tahun ni nak buat :

1. 30 video YouTube

2. 100 pcs kraf

Banyak tu.
Biar la banyak.
Saya memang suka buat azam yang tak realistik baru la seronok hidup ni.

Tahun ni taknak azam kurus. Kita rehat dulu dari menguruskan diri.

Tahun depan kita tengok berjaya ke tak berjaya azam tidak realistik ini. 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama