Selimut Kait

Salam

Selimut Purple Crochet ni ialah kraf keenam saya buat siapkan pada tahun ni.


Okay, sebenarnya selimut ni dah start kait tahun lepas tapi baru je siap bulan Januari hari tu. Jadi saya kira tahun ni la ya. Lagipun banyak juga saya kait bulan lepas ni.

Selimut ni dibuat bersaiz queen. Tapi terlebih besar pula. Saya pun tak tahu saiz apa ni. Haha.

Selimut ni saya cuma kait single crochet dari awal sampai la ke akhir.

Border dia pula saya guna camel stitch 3 baris.

Saya habiskan 34 gulung benang untuk siapkan selimut ni. Tapi puas hati sangat walaupun lama sangat dan penat sangat (tipu la penat sangat. Penat sikit² je)

Selimut ni memang nak pakai masa musim sejuk, masa hujan. Lagipun saya kait longgar dan biar dia berlubang-lubang besar supaya tak la panas sangat masa menyelimut tu.

Kalau korang nak kait selimut tapi nak cepat dan malas ikot pattern, korang crochet je selimut macam saya ni. Double crochet dari awal hingga akhir. Pastu single crochet border je. 

Projek ni sesuai dibuat kalau korang rasa nak mengait tapi taknak kira² kaitan. Nak kait je dengan blind-mind. Jalur tu pun ikot suka hati je la, asalkan kaler tu korang suka.


Ini video keseluruhan selimut.
Rasanya seisi keluarga kot dapat duduk dalam tu. Haha..

Next kita tengok last kraf yang saya buat pada Januari lepas.

Wassalam.



Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama