Pelbagai Jenis Brooch a.k.a Kerongsang untuk buat Craft

Salam...

Entry kali nak nak cakap tentang kerongsang pulak.
asmafeltbox jual 2 jenis bentuk kerongsang iaitu kerongsang biasa yang berbentuk panjang dan kerongsang bulat.

Brooch biasa (brooch panjang ni)  kami jual dalam 2 kualiti; iaitu kuali biasa-biasa dan high quality brooch

Berikut ialah saiz brooch kualiti biasa yang kami jual:


Brooch Pin Normal Quality 2.0cm
Saiznya 2.0cm
RM1.50/10pcs
RM13.00/100pcs



Brooch Pin Normal Quality 1.6cm
Saiznya 1.6cm
RM1.30/10pcs
RM11.00/10pcs



Brooch Pin Normal Quality 2.5cm
Saiznya 2.5cm
RM1.60/10pcs
RM14.00/100pcs



Ini pula saiz bagi kerongsang high quality (HQ)
*HQ tu saya maksudkan high quality.. ramai pulak yang berseloroh kata Headquarters. Huhuhu*



Brooch Pin High Quality 1.9cm
Saiznya 1.9cm
RM2.30/10pcs


Brooch Pin High Quality 1.3cm
Saiznya 1.3cm
RM1.80/10pcs



Brooch Pin High Quality 2.5cm
Saiznya 2.5cm
RM2.50/10pcs


Rupa sama je kan...
Haha,.. Mesti la .. nama pun kerongsang

Jadi, apakah perbezaan antara kerongsang normal quality dan high quality?

Bezanya ialah:
- Brooch HQ confirm tajam - brooch normal ada yg kurang tajam..
- Brooch HQ lebih berat berbanding brooch normal
- Brooch HQ lebih berkilat berbanding brooch normal
- Brooch HQ jauh lebih mahal berbanding brooch normal

Brooch High Quality ni adalah khas untuk pembuatan jewellery dari dari beads dan batu permata yang bling bling. Sebab itu la ia berkualiti dan mahal.

Okay, jom kita terus ke kerongsang yang satu lagi..
Iaitu kerongsang bulat.. 
Ada 2 saiz tau...


Brooch Bulat 18mm
Saiznya 18mm
RM1.80/10pcs
RM16.00/100pcs



Brooch Bulat 23mm
Saiznya 23mm
RM2.00/10pcs
RM18.00/100pcs


Round brooch ni semuanya normal quality...
Sebelom ni saya ada jual yang high quality tapi sambutan kurang menggalakkan. Lagipun harganya boleh tahan la mahal.. Berbaloi la dengan quality. 
In shaa Allah kalo ada demand saya jual ya.. :)

Apa perbezaan kegunaan kerongsang panjang dan kerongsang  bulat?
Sebenarnya takde beza sangat pun. Terpulang pada kita nak guna yang mana..
Saya suka guna yang bulat untuk brooch yang besar macam bunga...
Brooch leper (macam brooch nama) saya suka guna brooch yang panjang..
Apapun, atas keselesaan masing-masing...

Berminat nak order:

@
Direct order kat http://asma-felt-box.com
@
isi borang kat sebelah kanan ni, nanti saya reply
@
email saya kat: asema84@gmail.com
@
whatsapp: 0183798330

*jangan sms ya, sebab saya tak check dan tak reply*

Terima kasih semua..

Wassalam...








Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama