Cabaran ke-12 : 5 Wishlist Saya

Salam..

Yay!
Cabaran 30 Hari kali ni cam senang sikit...
Cabaran yang ke-12 ialah : 5 Wishlist Saya

Baik la..
5 Wishlist Saya ialah:

1. Nak Buka Premis
kedai comel camni la!
Saya dah 4 tahun buat bisnes ni dan jual secara online.. Masalah utama saya ialah bila kastemer nak datang beli barang kat rumah. Saya tak bole bagi orang masuk rumah, sebab saya tak kenal orang tu.. Kalo nak cerita, memang banyak kesah. Jadi saya berazam nak buka premis supaya sape2 yang duduk dekat2 tu bole walk-in je nak tempah handmade dan beli craft supplies pada masa yang sesuai bagi mereka.. Best kan.. ^__^


2. Nak baby
tak mungkin la baby saya blonde kan. Haha
Saya dah setahun setengah kawen dan belom ada baby.. Kami bercinta selepas kawen, jadi sekarang ni kami tengah hangat bercinta.. Kan ada orang yang 6 tahun bercinta baru kawen kan.. Kami ni baru setahun setengah bercinta. Muda lagi pun. Haha.. Memang nak sangat baby; cuma kalo belom ada lagi pun takpe. Mungkin ada sebab kenapa belom.. Kalo ada nanti minta2 dapat kembar, hehe.. :P


3. Nak buat Pembedahan Lasik

No more spec!
Saya nak sangat buat pembedahan mata supaya tak perlu lagi pakai cermin mata... Mata saya kan rabun sebelah kanan je, jadi mata rabun ni tak fokus, atau orang panggil Lazy Eyes. ini membuatkan mata kiri saya yang buat double keje untuk fokus. Itu adalah salah satu sebab kenapa saya akan mengalami sakit kepala yang kronik bila fokus terlalu lama, sama ada ketika online atau menjahit. Kesian mata saya.. Saya nak sangat buat lasik ni.. Survey2 kosnya dalam 6 ribu, depend pada mata la.. Tapi takot pulak lepas tengok Final Destination.. :/


4. Nak Beli Rumah
rumah camni la lebih kurang..
Sebenarnya kalo nak kumpul duit beli rumah memang tak dapat. Nak taknak kene la buat loan kat bank. Bank pun bukan senang2 nak luluskan. Kalo keje swasta pun susah nak dapat, apa lagi yang buat bisnes kecik ni. Saya kene cantikkan bank statement saya setiap bulan supaya sampai masa ada rezeki jumpa rumah, bole terus apply.. Minta2 la dapat. Nak rumah yang ada halaman supaya anak saya bole berguling2 kat situ.. Haha..


5. Nak gi Umrah

Nak gi haji, ntah bila dapat pi.. Jadi gi umrah je la dulu. NAk gi umrah, kene la pegi sebelom dapat baby. Kalo dah ada baby, kene la tunggu dia dalam umur 12 tahun ke, baru ajak pi sama2. Minta2 la ada rezeki pi sana.. Duit dalam Tabung Haji pun baru ada berapa je.. T___T

Wokep..
Tu la wishlist saya..
Menarik tak.. Hahaha.. Benda biasa2 je...

Jumpa lagi esok dengan topik : 5 Blog Kegemaran Saya

Wassalam...

2 Ulasan

Terbaru Lebih lama