Keje Hari ini..

Salam..

Dua hari cuti ni saya tak buat apa pun kat rumah.
Tido je..

Tapi sempat pulak masak lauk tengahari
HAri sabtu masak ayam masak merah n bayam goreng kicap je
Dan hepi sangat sebab Cik Abang makan seperiuk nasik sampai kontang periuk tu..
Wah! Macam tak caya je..
Ni yang excited nak masak ni.. ^__^

HAri Ahad pulak masak sup ayam dengan kacang pis goreng je
HArini dah abes dah ayam, tak tau nak masak apa.
Semalam gi supermarket tapi takde jual ayam pun kat situ.
Peliknya...
HArini makan roti je la..

Disebabkan banyak sangat tido, harini la kene cover balik keje 2 hari yang terbengkalai tu.
Apa kejenya?

1. Potong felt 5 kaler sehari.. 2 hari 10 kaler la kan..

Pagi tadi sempat potong 9 kaler..
Ada 1 kaler je lagi.
Memandangkan harini sebenarnya hari ke-3, maka kene potong 15 kaler la..
6 colours more to go.
Chaiyuk!


2. Buat bantal 2 biji
sebiji utk hadiah sponsor segmen kucing hebat Ayuni Rafilah.
Memandangkan dia extend segmen tu, saya pun mengada2 nak extend menjahit..
Haip, ape la macam ni..
HArini saya nekad nak buat bantal tu, dan cancelkan aktiviti menjahit baju saya.
Yang penting didahulukan, janji diutamakan..
Cewah..

Sebiji lagi untuk ready made yang bakal display kat butik saya nanti..
Hohoho...
Lama lagi, bulan 4 atau 5 nanti baru buka..
Tapi nak get ready awal-awal..

Semoga saya berjaya siapkan kedua2 keje ni hari ni..
Kamon asma, you can do it!

Sekarang nak packing barang dulu utk pos pukul 2 nanti..
Harini Cik Abang nak pergi beriadah petang, jadi pos awal la sikit.
Bole kan..

Jom, keje kuat2..

Wassalam..


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama