Crochet Baby Blanket Granny Squares

Salam.

Sebelom siapkan Unicorn Lap Blanket Crochet haritu, saya ada mengait baby blanket untuk baby saya tau. Tapi tu la lupa pula nak tulis.


Jeng jeng jeng.
Cantik tak..

Inspirasi dari kain pelekat.
Walaupun nampak simple, tapi jenuh gak nak membuatnya...

Malangnya saya tak rapikan pun tepi² tu. Malas takde masa nak buat. Huhuhu... 
Lagipun saya dah semangat nak buat projek lain.
Akhirnya selimutkan baby macam tu je. Biar je jurai² tu keluar..
Huhuhu.. Jangan bagitau orang.

Jom tengok kronologi kejadian :

Mula² kait granny square bentuk camni warna kelabu. 
Saya buat 3 baris je. Memang nak buat kecik².

Pastu buat putih.

Dan hitam juga.

Dah siap tiga² warna, masa untuk cantumkan kesemuanya...

Sebelom tu, nak buat ni bukan cikai² tau. Kene plan betul² dulu.

Tengok camana saya plan.


Nampak tu.
Siap lukis lagi tau, takot silap.

Okay jom cantum.


Saya cantum dalam turutan tangga. Senang sikit.


Memang boring gila part ni.
Namun akhirnya siap!

Okay okay, takde la siap sangat pun. Tak buat pun border dia.
Takpe la,  pakai sendiri je kan...

Saya ada post kat group mengait.
Seronok la, ramai suka.

Kita seronok share hasil kraf ni bukannya apa.
Bukan nak riak atau menunjuk atau nak bagitahu satu dunia yang aku ni pandai ke apa.
Tapi share keseronokan dapat buat sesuatu yang cantik kat mata kita.

Ada orang like tu pun dah bagi kita semangat untuk teruskan berkraf.
Tak kisah la dia like sebab suka ke, sebab saja² ke, sebab kesian ke, sebab tertekan ke, itu ikut suka dia la.

Yang penting setiap like tu mencetuskan api semangat dalam diri untuk teruskan usaha.

Betul tak.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama