January To Do List

Salam.

Tahun ni saya enroll ke kelas menjahit.
Tindakan ini adalah sangat menggerunkan memandangkan masa saya dah suntuk dengan anak dan nak start aktifkan semula asma-felt-box, ni nak squeeze pulak dengan kelas menjahit.

Namun begitu, suami macam terlalu supportive sampai dia ikot saya ke kelas menjahit sambil dia jaga anak. Saya pulak yang rasa bersalah dan rasa menyusahkan orang je.


Ini adalah projek beginner.
Uncang, lapik cawan dan pin cushion. Pin cushion tu memang buruk hasilnya tapi saya guna je. Haha.

Kalo nak tahu, mak saya tukang jahit.
Adik saya pun tukang jahit part-time. 
Tapi saya langsung tak pandai jahit. Jahit craft guna tangan je pandai. Guna mesin memang ke laut.

Pada usia 30-an ni rasanya saya kene belajar juga menjahit. Kebetulan nampak kursus menjahit, terus join. Cik abang pun approved.

Ini pula projek kedua.
Cam senang je buat beg ni.
Sebabnya kain dia memang dah ada lining. Kalo buat lining sendiri maybe rak berapa senang kot..

Salah satu sebab saya tak minat menjahit dengan mesin jahit ialah potong kain mesti tak sama dengan pola. Kadang terkecik, kadang terbesar. 

Kedua, selalu silap ukur sebab tak check atau tak tambah basi jahitan betul².

Ketiga pulak, selalu kene tetas semula sebab silap jahit. Haii, sabar je la...

Apapun, tahun ni saya nekad nak belajar menjahit juga. 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama