Crochet Frog Applique

Salam...

Azam tahun ni kan nak buat 100 kraf. Hahh apalagi, saya pun beli jurnal untuk rekodkan kraf-kraf yang dah saya hasilkan kelak

Padahal dah rekod dah kat Instagram dan kat blog tapi biasa la kan awal tahun semangat dia lain macam, tetibe rajin pula menulis² guna pen (uii, dah lama tak tulis² guna pen).

Ternampak jurnal pink ni kat kedai buku. Cam sesuai je. Dia binding jahitan kat tepi dan takde garisan, cuma ada dot² segiempat. Ni first time pakai yang macam ni. Nak try.

Saya sebenarnya lebih suka pakai jurnal O ring sebab bole lipat ke belakang. Tapi yang tak bestnya masa menulis kat muka surat belah kiri, ring tu mengganggu tangan. Tak smooth menulis. Kali ni saya try jenis lain pula.

Disebabkan jurnal ni nampak kosong je saya nak buat cover yang menampakkan sangat ini buku untuk kraf maka saya fikir nak kait bunga atau kucing yang leper tampal kat muka depan.

Tetibe ternampak pula Twinkie Chan share pattern katak leper ni. OmaiGod. Kekiyutan yang tak bole dibendung lagi. Saya pun kait juga satu dan tampal kat depan jurnal.

Cute kannn

Itulah crochet pertama saya tahun ni.

Sebenarnya ada beberapa lagi benda yang dah saya kait tahun lepas, tapi tak letak kat Instagram atau blog.

Saya akan update nanti, tapi takkan masuk dalam projek 100 kraf sebab itu projek tahun lepas punya.

Apa ek projek kedua?
Nantikan...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama