Kopiah Kait

Salam...

Sebenarnya saya sedih sangat ni. 
Semua gambar yang saya amik kat phone hilang.

Sebabnya tu saya akan citer kat bawah.
Saya nak tunjuk dulu dua kopiah yang berjaya saya simpan gambarnya. Dan dua lagi hilang 😢.



Ini la dua biji kopiah tersebut.
Dua biji lagi pun sama macam ni cuma nama je lain.

Design dan warna ni requested oleh buyer sendiri. Dia nak sebelom Ramadhan. Maybe nak bawa anak solat Tarawikh. 

Alhamdulillah sempat pun siap sebelom Ramadhan. Cuma banyak kali la juga saya buka kait buka kait sebab silap kira huruf ni. Benda simple je pun tapi ntah kenapa asyik silap kira. Tapi itu memang kelemahan saya pun; silap kira.

Okay kisah gambar hilang.

Kisahnya beberapa hari lepas saya terfikir pasal Google Photo lalu buka la app tu dan app tu tanya nak backup gambar dari phone tak? 

Saya pun fikir, okay je backup nanti senang kalau apa² hal jadi kat phone.
Saya pun setuju dengan cadangan app tu.

Pagi esoknya saya dapat notifikasi app tu bagitau storage dah penuh, dia suruh saya upgrade (bayar la) untuk teruskan backup. Saya malas bayar, saya pun cancel.

Petang tu saya fikir better saya kosongkan balik Google Photo tu pastu taruk gambar2 tertentu yang penting je dalam tu. Saya pun kosongkan la Google Photo sebab kebetulan petang tu lapang sikit.

Malam tu saya nak update instagram, tapi tengok² folder "camera" saya hilang. Saya macam eh eh eh? Bukan folder tu kosong; tapi folder tu hilang. Tak ada langsung folder tu dalam phone.

Saya pun try la amik gambar satu dan cepat² check kat mana gambar tu berada. Tengok² ada folder kamera dan dalam tu ada satu je gambar iaitu uang saya amik tadi.

Saya jadi terkedu kat situ.
Semua gambar saya hilanggggg 😶

Saya tak tahu rasa apa.
Perasaan saya hilang bersama-sama gambar.

Banyak gambar dalam tu.
Gambar kraf dan paling saya sayang gambar anak-anak.

Gambar kraf tu memang saya amik pastu upload ke Instagram secara berkala konon-konon taknak kacau algoritma Instagram yang gila tu.

Tapi akibatnya gambar saya hilang dna takde backup.

Sedih giler.

Lepas ni lepas amik.gambo saya kene terus upload ke Instagram tanpa perlu peduli pasal algoritma. Memang aka jadi macam spam la tapi saya dah malas peduli. Banyak gambar saya amik. 

Kalau upload ke Instagram kurang² ada dalam.folder Instagram dan ada kat Instagram juga kalau saya nak guna. Rasa malang sangat.

Apapun saya sedang cuba move on.. Pasal gambar anak tu susah sikit nak move on, tapi kene move on jugak la kan. Sedih-sedih pun bukan dapat balik gambo.

Itu je la kisah yang tak menarik dari saya.

Wassalam..

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama